PALVELUMUOTOILU

Autamme yritystäsi löytämään uusia mahdollisuuksia ja kirkastamaan liiketoimintaa sekä tuottamaan yhtenäisiä palvelukokonaisuuksia asiakastyytyväisyyden ja -sitoutumisen maksimoimiseksi. Osaava liikkeenjohdon konsultointi sekä tiedonkeruu-, analysointi- ja visualisointimenetelmämme muodostavat paketin, jonka avulla voimme nostaa yrityksesi tuottavuuden seuraavalle tasolle. 

Mitä on palvelumuotoilu?

Palvelumuotoilu on ihmislähtöistä ja asiakastarpeisiin perustuvaa palveluiden ja liiketoiminnan suunnittelua ja kehittämistä. Palvelumuotoilu on kokoelma suunnittelumenetelmiä ja työkaluja, joiden avulla mahdollistetaan moniulotteisten kokonaisuuksien hahmottaminen ja kehittäminen useita näkökulmia huomioiden. Sille on tyypillistä osallistavat menetelmät, joiden avulla tiedonkeruu ja yhteiskehittäminen kohtaavat.

Tutustu lisää aiheeseen blogissamme.

PALVELUSTA

Saat meiltä apua mm. seuraavien asioiden kanssa:

  • Asiakastutkimus ja tiedon syntetisointi
  • Kilpailijakartoitus ja markkina-analyysi
  • Sidosryhmäanalyysi
  • Liiketoimintamuotoilu ja yritysarkkitehtuuri
  • Operatiivisten toimintamallien muotoilu
  • Bisnesstrategian rakentaminen
  • Liiketoimintamallin uudistaminen ja kehittäminen
  • Kaupallistamisstrategian luominen
  • Palveluiden tuotteistaminen
  • Palvelumallin rakentaminen ja kehittäminen
  • Asiakas- ja käyttäjäkokemuksen tutkiminen ja kehittäminen
  • Informaatiomuotoilu
  • Ekosysteemien mallintaminen ja systeeminen muotoilu
  • Asiakastutkimus ja tiedon syntetisointi
  • Kilpailijakartoitus ja markkina-analyysi
  • Sidosryhmäanalyysi
  • Liiketoimintamuotoilu ja yritysarkkitehtuuri
  • Operatiivisten toimintamallien muotoilu
  • Bisnesstrategian rakentaminen
  • Liiketoimintamallin uudistaminen ja kehittäminen
  • Kaupallistamisstrategian luominen
  • Palveluiden tuotteistaminen
  • Palvelumallin rakentaminen ja kehittäminen
  • Asiakas- ja käyttäjäkokemuksen tutkiminen ja kehittäminen
  • Informaatiomuotoilu
  • Ekosysteemien mallintaminen ja systeeminen muotoilu

MENNÄÄNKÖ SUORAAN ASIAAN?

Voit laittaa meille kysymyksen chatissa tai yhteydenottolomakkeella, vastaamme jo yhden arkipäivän kuluessa.
Voit sopia kanssamme myös ilmaisen ensimmäisen konsultaation. Yhteydenotto ja ensimmäinen konsultaatiosessio eivät sido sinua mihinkään.

REFERENSSIMME

Perhehoitokumppanit Suomessa – perhehoitajien rekrytointiprosessin sujuvoittaminen

Perhehoitokumppanit Suomessa – perhehoitajien rekrytointiprosessin sujuvoittaminen

Rekrytointimalli 2021

Signa – Uudistettu liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen

Signa – Uudistettu liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen

Liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen 2021

Fieteri – lastensuojelun saavutettavuuden parantaminen palvelumuotoilulla

Fieteri – lastensuojelun saavutettavuuden parantaminen palvelumuotoilulla

Palvelumalli 2020

Karhulan kuntoutuskoti – arvomuotoilun avulla aitoa ja toteutuvaa arvojohtamista

Karhulan kuntoutuskoti – arvomuotoilun avulla aitoa ja toteutuvaa arvojohtamista

Arvojohtaminen 2020

Avosylin koulutus- ja konsultaatiopalvelut – hyvinvointipalvelun digitalisointi

Avosylin koulutus- ja konsultaatiopalvelut – hyvinvointipalvelun digitalisointi

Palvelumalli 2020

Pato Events – monialaisen palveluliiketoiminnan kirkastaminen liiketoimintamallilla

Pato Events – monialaisen palveluliiketoiminnan kirkastaminen liiketoimintamallilla

Liiketoimintamalli 2020

KK Automyynti – kiteytetty palvelumalli ja brändiuudistus vahvistaa kilpailukykyä

KK Automyynti – kiteytetty palvelumalli ja brändiuudistus vahvistaa kilpailukykyä

Palvelumalli ja brändi-identiteetti 2021

Oranssi Lakiasiaintoimisto – lakipalveluiden käyttäjälähtöinen tuotteistaminen

Oranssi Lakiasiaintoimisto – lakipalveluiden käyttäjälähtöinen tuotteistaminen

Palveluiden tuotteistamiskokonaisuus 2021

Ametro – bisnespotentiaalin maksimointi palvelumallin kautta

Ametro – bisnespotentiaalin maksimointi palvelumallin kautta

Palvelumalli 2020

Metaldon – liiketoimintamallilla askelmerkit yrityksen tavoitteisiin

Metaldon – liiketoimintamallilla askelmerkit yrityksen tavoitteisiin

Liiketoimintamalli 2020

ItsPro – IT-palveluiden palvelumallin kehittäminen

ItsPro – IT-palveluiden palvelumallin kehittäminen

Palvelumalli 2020

Piiri Kit – viestintätyökalun liiketoimintamalli

Piiri Kit – viestintätyökalun liiketoimintamalli

Liiketoimintamalli 2020

TE3 Mobility – mobiilisovelluksen käyttökokemusanalyysi

TE3 Mobility – mobiilisovelluksen käyttökokemusanalyysi

Käyttökokemus 2020

Stala – organisaation läpileikkaavaa vastuullisuusjohtamista asiakaskokemuspolun kautta

Stala – organisaation läpileikkaavaa vastuullisuusjohtamista asiakaskokemuspolun kautta

Asiakaskokemus 2020

JR-Tools – palveluiden tuotteistaminen

JR-Tools – palveluiden tuotteistaminen

Palveluiden tuotteistamiskokonaisuus 2020

Mcare Pro – tietoteknologiapalvelun loppukäyttäjäkokemuksen kehittäminen

Mcare Pro – tietoteknologiapalvelun loppukäyttäjäkokemuksen kehittäminen

Asiakaskokemus 2020

CO2Business – Yritysidentiteetti ja bisnesstrategia

CO2Business – Yritysidentiteetti ja bisnesstrategia

Brändi-identiteetti ja bisnesstrategia 2019

Tekes – muotoiluasiantuntijuutta yrityksille

Tekes – muotoiluasiantuntijuutta yrityksille

Muotoiluasiantuntijuus 2017

Helsinki Design Week – Pohjoismaiden suurin designfestivaali

Helsinki Design Week – Pohjoismaiden suurin designfestivaali

Asiakaskokemus ja palvelumalli 2019

Vurt – virtuaalisen todellisuuden palveluita yhdistettynä tilakokemukseen

Vurt – virtuaalisen todellisuuden palveluita yhdistettynä tilakokemukseen

Teollinen muotoilu ja asiakaskokemus 2018

Smartgrow Solutions – hyvinvointia kasvien ja kalojen välityksellä

Smartgrow Solutions – hyvinvointia kasvien ja kalojen välityksellä

Asiakaskokemus ja palvelumalli 2018

Teatiamo – kaupallistamisstrategia uudelle tuotteelle

Teatiamo – kaupallistamisstrategia uudelle tuotteelle

Liiketoimintamalli & Kaupallistamistrategia 2016

Freegym – yhtenevä bisnesmalli ja tilakonsepti

Freegym – yhtenevä bisnesmalli ja tilakonsepti

Bisnesmalli ja arvotarjonnan määritys 2017

Vaihtoautomaa – käyttäjäkokemuksen ja myyntiprosessin asiakaslähtöinen kehittäminen

Vaihtoautomaa – käyttäjäkokemuksen ja myyntiprosessin asiakaslähtöinen kehittäminen

Asiakaskokemus 2017

Respecta – hyvinvoinnin edistämistä palvelumuotoilun keinoin

Respecta – hyvinvoinnin edistämistä palvelumuotoilun keinoin

Asiakaskokemus 2017

Biogena – asiakaskokemuksen systemaattinen kartoitus

Biogena – asiakaskokemuksen systemaattinen kartoitus

Asiakaskokemus 2016

Martela – muuttopalvelussa korostuvat yksityiskohtien vaikutus asiakaskokemuksen

Martela – muuttopalvelussa korostuvat yksityiskohtien vaikutus asiakaskokemuksen

Asiakaskokemus 2015

VARAA VIDEOTAPAAMINEN

Voit varata asiantuntijamme kanssa suoraan videotapaamisen alla olevasta painikkeesta sinua kiinnostavan aiheen tiimoilta juuri silloin kun se sinulle sopii. Tapaaminen ei maksa sinulle mitään eikä sido sinua mihinkään. Tavataanko jo 45min päästä?

Haluatko tietää lisää palvelumuotoilusta?

Mitä on palvelumuotoilu ja miksi sitä tehdään? Voit ladata Palvelumuotoilun oppaamme tästä ja tutustua tarkemmin aiheeseen.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

LISÄÄ PALVELUMUOTOILUSTA BLOGISSA

Mitä on palvelumuotoilu ja mitä siitä jää käteen? Keskiössä asiakaskokemus (lataa ilmainen opas!)

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yksi keskeisimmistä ja yleisimmistä palvelumuotoilun tavoitteista. Yhä useampi yritys tunnistaa asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen menestykselle. Miten asiakaskokemuksesta sitten kerätään tietoa ja miten sitä kehitetään? Tässä tekstissä pureudumme syvemmälle aiheeseen, ja väännämme uudessa oppaassa rautalangasta, mikä on asiakaskokemuspolku.

IT:n suurin sudenkuoppa on asiakastuntemuksen puute

Alalla pitkään toimineelle yritykselle on kertynyt valtava määrä syvää substanssiosaamista ja asiantuntijuutta, jonka kautta se tuo asiakkailleen konkreettista lisäarvoa. Vuosien varrella palveluita on kehitetty eteenpäin kokeilun kautta, ja nykyään yritys tarjoaa kattavasti IT-palveluita erilaisiin asiakastarpeisiin. Palvelut ja tapa tuottaa niitä ovat syntyneet yrityksen sisäisestä näkökulmasta, siitä mikä alan ammattilaisista on asiakkaalle tarpeellista. Asiakkaalta sitä ei olla koskaan kysytty. Kuulostaako tutulta?

(Läpi)näkyvyyttä sosiaalihuollon yksityisyydensuojan alla palvelumuotoilun kautta

Yksityisyydensuojan merkitystä sosiaalihuollon palveluissa ei voi tarpeeksi korostaa. Jokainen yritys joutuu kuitenkin viestimään toiminnastaan ulospäin jollain tapaa, jolloin joudutaan tasapainoilemaan palvelun käyttäjien yksityisyyden ja läpinäkyvyyden kanssa. Puimme tässä tekstissä sitä, miten tällaisia haasteita voi lähestyä, ja kuinka autoimme lastensuojeluyksikkö Fieteriä löytämään näköisiään ratkaisuja.

Miten ja mitkä arvot ohjaavat yritystä?

Arvot määrittävät ja ohjaavat jokaisen yrityksen toimintaa, oli ne sitten tiedostaen valittu tai syntyneet orgaanisesti toiminnan kautta. Toteutimme Karhulan kuntoutuskodin kanssa projektin, jonka tavoite oli määritettyjen arvojen arviointi, uudelleenmuotoilu sekä niiden käytännön toteutuksen ja viestinnän suunnittelu. Kerromme tässä tekstissä, miten autoimme nostamaan yrityksen keskeiset arvot toiminnan ytimeen.

Palvelumuotoilun opas

Päivitimme Seoksen palvelumuotoilun opasta antamaan aiempaa kattavemman kuvan palvelumuotoilusta ja sen käytön rajapinnoista. Opas auttaa ymmärtämään minkälaisiin projekteihin palvelumuotoilua kannattaa hyödyntää ja mitä sillä mahdollistetaan.

Palvelumuotoilu terveys- ja hyvinvointialan yrityksessä

Tässä tekstissä pureudumme siihen, kuinka sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan yrityksille tuotetaan konkreettista hyötyä palvelumuotoilun keinoin. Esimerkkinä käytämme yhteystyötämme Respectan, suomalaisen apuvälineitä ja apuvälinepalveluita tuottavan yrityksen kanssa.

TILAA UUTISKIRJEEMME

Pysy ajantasalla viimeisimmistä uutisista tilaamalla 4-6 kertaa vuodessa ilmestyvä uutiskirjeemme.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.