PALVELUMUOTOILU
Autamme yritystäsi löytämään uusia mahdollisuuksia ja kirkastamaan liiketoimintaa sekä tuottamaan yhtenäisiä palvelukokonaisuuksia asiakastyytyväisyyden ja -sitoutumisen maksimoimiseksi. Osaava liikkeenjohdon konsultointi sekä tiedonkeruu-, analysointi- ja visualisointimenetelmämme muodostavat paketin, jonka avulla voimme nostaa yrityksesi tuottavuuden seuraavalle tasolle.
Mitä on palvelumuotoilu?
Palvelumuotoilu on ihmislähtöistä ja asiakastarpeisiin perustuvaa palveluiden ja liiketoiminnan suunnittelua ja kehittämistä. Palvelumuotoilu on kokoelma suunnittelumenetelmiä ja työkaluja, joiden avulla mahdollistetaan moniulotteisten kokonaisuuksien hahmottaminen ja kehittäminen useita näkökulmia huomioiden. Sille on tyypillistä osallistavat menetelmät, joiden avulla tiedonkeruu ja yhteiskehittäminen kohtaavat.
Tutustu lisää aiheeseen blogissamme.
PALVELUSTA
Saat meiltä apua mm. seuraavien asioiden kanssa:
- Asiakastutkimus ja tiedon syntetisointi
- Kilpailijakartoitus ja markkina-analyysi
- Sidosryhmäanalyysi
- Liiketoimintamuotoilu ja yritysarkkitehtuuri
- Operatiivisten toimintamallien muotoilu
- Bisnesstrategian rakentaminen
- Liiketoimintamallin uudistaminen ja kehittäminen
- Kaupallistamisstrategian luominen
- Palveluiden tuotteistaminen
- Palvelumallin rakentaminen ja kehittäminen
- Asiakas- ja käyttäjäkokemuksen tutkiminen ja kehittäminen
- Informaatiomuotoilu
- Ekosysteemien mallintaminen ja systeeminen muotoilu
- Asiakastutkimus ja tiedon syntetisointi
- Kilpailijakartoitus ja markkina-analyysi
- Sidosryhmäanalyysi
- Liiketoimintamuotoilu ja yritysarkkitehtuuri
- Operatiivisten toimintamallien muotoilu
- Bisnesstrategian rakentaminen
- Liiketoimintamallin uudistaminen ja kehittäminen
- Kaupallistamisstrategian luominen
- Palveluiden tuotteistaminen
- Palvelumallin rakentaminen ja kehittäminen
- Asiakas- ja käyttäjäkokemuksen tutkiminen ja kehittäminen
- Informaatiomuotoilu
- Ekosysteemien mallintaminen ja systeeminen muotoilu
MENNÄÄNKÖ SUORAAN ASIAAN?
Voit laittaa meille kysymyksen chatissa tai yhteydenottolomakkeella, vastaamme jo yhden arkipäivän kuluessa.
Voit sopia kanssamme myös ilmaisen ensimmäisen konsultaation. Yhteydenotto ja ensimmäinen konsultaatiosessio eivät sido sinua mihinkään.
REFERENSSIMME
Sharkmedical – lääkinnällisen innovaation kehittäminen ja kansainvälisen kasvun vauhdittaminen muotoiluyhteistyön avulla
Tuotekehitys ja kaupallistaminen 2022
Perhehoitokumppanit Suomessa – perhehoitajien rekrytointiprosessin sujuvoittaminen
Rekrytointimalli 2021
Signa – Uudistettu liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
Liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen 2021
Pato Events – monialaisen palveluliiketoiminnan kirkastaminen liiketoimintamallilla
Liiketoimintamalli 2020
KK Automyynti – kiteytetty palvelumalli ja brändiuudistus vahvistaa kilpailukykyä
Palvelumalli ja brändi-identiteetti 2021
Oranssi Lakiasiaintoimisto – lakipalveluiden käyttäjälähtöinen tuotteistaminen
Palveluiden tuotteistamiskokonaisuus 2021
Stala – organisaation läpileikkaavaa vastuullisuusjohtamista asiakaskokemuspolun kautta
Asiakaskokemus 2020
Vurt – virtuaalisen todellisuuden palveluita yhdistettynä tilakokemukseen
Teollinen muotoilu ja asiakaskokemus 2018
Smartgrow Solutions – hyvinvointia kasvien ja kalojen välityksellä
Asiakaskokemus ja palvelumalli 2018
Teatiamo – kaupallistamisstrategia uudelle tuotteelle
Liiketoimintamalli & Kaupallistamistrategia 2016
JUTTELE ASIANTUNTIJAMME KANSSA
Kiinnostaako palvelumuotoilu? Asiantuntijamme vastaa mielellään kaikkiin sinua askarruttaviin kysymyksiin!
Haluatko tietää lisää palvelumuotoilusta?
Mitä on palvelumuotoilu ja miksi sitä tehdään? Voit ladata Palvelumuotoilun oppaamme tästä ja tutustua tarkemmin aiheeseen.
LISÄÄ PALVELUMUOTOILUSTA BLOGISSA
Mitä on palvelumuotoilu ja mitä siitä jää käteen? Keskiössä asiakaskokemus (lataa ilmainen opas!)
Asiakaskokemuksen kehittäminen on yksi keskeisimmistä ja yleisimmistä palvelumuotoilun tavoitteista. Yhä useampi yritys tunnistaa asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen menestykselle. Miten asiakaskokemuksesta sitten kerätään tietoa ja miten sitä kehitetään? Tässä tekstissä pureudumme syvemmälle aiheeseen, ja väännämme uudessa oppaassa rautalangasta, mikä on asiakaskokemuspolku.
IT:n suurin sudenkuoppa on asiakastuntemuksen puute
Alalla pitkään toimineelle yritykselle on kertynyt valtava määrä syvää substanssiosaamista ja asiantuntijuutta, jonka kautta se tuo asiakkailleen konkreettista lisäarvoa. Vuosien varrella palveluita on kehitetty eteenpäin kokeilun kautta, ja nykyään yritys tarjoaa kattavasti IT-palveluita erilaisiin asiakastarpeisiin. Palvelut ja tapa tuottaa niitä ovat syntyneet yrityksen sisäisestä näkökulmasta, siitä mikä alan ammattilaisista on asiakkaalle tarpeellista. Asiakkaalta sitä ei olla koskaan kysytty. Kuulostaako tutulta?
(Läpi)näkyvyyttä sosiaalihuollon yksityisyydensuojan alla palvelumuotoilun kautta
Yksityisyydensuojan merkitystä sosiaalihuollon palveluissa ei voi tarpeeksi korostaa. Jokainen yritys joutuu kuitenkin viestimään toiminnastaan ulospäin jollain tapaa, jolloin joudutaan tasapainoilemaan palvelun käyttäjien yksityisyyden ja läpinäkyvyyden kanssa. Puimme tässä tekstissä sitä, miten tällaisia haasteita voi lähestyä, ja kuinka autoimme lastensuojeluyksikkö Fieteriä löytämään näköisiään ratkaisuja.
Miten ja mitkä arvot ohjaavat yritystä?
Arvot määrittävät ja ohjaavat jokaisen yrityksen toimintaa, oli ne sitten tiedostaen valittu tai syntyneet orgaanisesti toiminnan kautta. Toteutimme Karhulan kuntoutuskodin kanssa projektin, jonka tavoite oli määritettyjen arvojen arviointi, uudelleenmuotoilu sekä niiden käytännön toteutuksen ja viestinnän suunnittelu. Kerromme tässä tekstissä, miten autoimme nostamaan yrityksen keskeiset arvot toiminnan ytimeen.
Palvelumuotoilun opas
Päivitimme Seoksen palvelumuotoilun opasta antamaan aiempaa kattavemman kuvan palvelumuotoilusta ja sen käytön rajapinnoista. Opas auttaa ymmärtämään minkälaisiin projekteihin palvelumuotoilua kannattaa hyödyntää ja mitä sillä mahdollistetaan.
Palvelumuotoilu terveys- ja hyvinvointialan yrityksessä
Tässä tekstissä pureudumme siihen, kuinka sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan yrityksille tuotetaan konkreettista hyötyä palvelumuotoilun keinoin. Esimerkkinä käytämme yhteystyötämme Respectan, suomalaisen apuvälineitä ja apuvälinepalveluita tuottavan yrityksen kanssa.
TILAA UUTISKIRJEEMME
Pysy ajantasalla viimeisimmistä uutisista tilaamalla 4-6 kertaa vuodessa ilmestyvä uutiskirjeemme.