
Ametro on pääkaupunkiseudulla toimiva siivousyritys, joka tarjoaa kotisiivouksia yli tuhannelle asiakkaalleen. Työpajojen ja palvelumallin ansiosta Ametrolle saatiin kirkastettua toimintasuositukset, joiden avulla pystytään optimoimaan digitaaliset palvelut, osallistamaan asiakkaita ja herättämään yrityksen koko bisnespotentiaali käyttöön.
Palvelujen digitalisaatio ei suinkaan merkitse henkilökohtaisen palvelun vähenemistä tai huononemista. Päinvastoin, kun digitaaliset palvelut tehdään asiakkaille sujuviksi käyttää ja aikaa vievät taustatoiminnot automatisoidaan, yrityksellä vapautuu resursseja entistä välittömämmän asiakaskokemuksen rakentamiseksi ja ylläpitämiseksi.
Palvelumallissa tunnistettiin eri vaiheita aina siivouksen tilaamisesta palautteen antamiseen, jotka on mahdollista tuoda osaksi jo olemassa olevaa asiakasjärjestelmää. Kun asiakkaalle annetaan mahdollisuus hallinnoida omaa asiakkuuttaan yhden kanavan kautta, saadaan sekä asiakkaan kokemuksesta että yrityksen työnhallinnasta paljon johdonmukaisempaa.
Palvelumallin kautta päästiin tarttumaan myös uinuvaan bisnespotentiaaliin. Keskustelun ja visualisoinnin kautta palvelupolulta löydettiin monta kontaktipistettä, joissa on mahdollista markkinoida asiakkaille laajaa lisäpalveluvalikoimaa. Markkinoinnissa ei kannata arastella: Siivouspalveluita tarvitaan, ja niitä käytettäessä ei osteta vain puhdasta kotia, vaan aikaa harrastuksille, levolle ja yhdessäololle perheen kanssa.
Vuosi: 2020
www.ametro.fi
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.
Muita projektejamme aihealueelta
Sharkmedical – lääkinnällisen innovaation kehittäminen ja kansainvälisen kasvun vauhdittaminen muotoiluyhteistyön avulla
Tuotekehitys ja kaupallistaminen
2022
DigiFinland & Terveyskylä – selkeyttä sotepalveluihin muotoilun avulla
Palvelupolkukuvaukset
2022
Signa – Uudistettu liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
Liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
2021