Blogi

Palvelumuotoilu terveys- ja hyvinvointialalla

Palvelumuotoilu terveys- ja hyvinvointialalla

Palvelumuotoilu on monipuolinen työkalu asiakaskokemuksen ja yrityksen toimintamallien kehittämiseen toimialasta riippumatta. Palvelumuotoilun keskiössä on ihminen, joten se on oiva väline juuri sote- ja hyvinvointialan yrityksille. Tässä tekstissä pureudumme erityisesti siihen, kuinka sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan yrityksille tuotetaan konkreettista hyötyä palvelumuotoilun keinoin. Esimerkkinä käytämme yhteystyötämme Respectan, suomalaisen apuvälineitä ja apuvälinepalveluita tuottavan yrityksen kanssa.

Terveys design periaatteet

Terveys design periaatteet

Tähän kirjoitukseen on koottu terveys designin toisiinsa sidoksissa olevia suunnitteluperiaatteita, jotka nousevat jatkuvasti esille erilaisissa medikaalialan suunnittelu- ja kehitysprojekteissa. Vaikka esimerkit painottuvat teollisen muotoilun puolelle, voidaan samoin periaatteita hyödyntää kattavasti koko medikaali-alan kentällä.

Palvelumuotoilun opas

Palvelumuotoilun opas

Julkaisimme palvelumuotoilun oppaan, joka auttaa ymmärtämään minkälaisiin projekteihin palvelumuotoilua kannattaa hyödyntää ja mitä sillä mahdollistetaan.

Mitä palvelumuotoilu on ja mitä se oikeasti tarkoittaa?

Mitä palvelumuotoilu on ja mitä se oikeasti tarkoittaa?

Palvelumuotoilu-termin suosio on lisääntynyt huimasti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Termi ei kuitenkaan aukea kaikille itsestään, jonka takia tässä kirjoituksessa avataan, että mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, miksi sitä tehdään, ja mitä sillä voidaan saavuttaa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.