Palvelumuotoilu keskittyy palveluun, sekä vaiheisiin, jotka tapahtuvat itse palvelun ympärillä. Palvelumuotoilu osallistaa niin asiakkaita kuin työntekijöitä, sillä siten voidaan aidosti ymmärtää prosesseja ja kehittää niitä eteen päin.
Martela on yksi pohjoismaiden johtavista työympäristöjen kehittäjistä. Yhteistyöprojektimme keskittyi yrityksen muuttopalvelun asiakaskokemuksen kehittämiseen. Projektissa hyödynnettiin erilaisia palvelumuotoilun osallistavia metodeita, joiden avulla voidaan tarkasti määrittää loppukäyttäjien ja asiakkaiden tarpeet. On tärkeätä tunnistaa prosessien kehityskohteet mutta myös vahvuudet. Siinä missä kehityskohteita tulee muuttaa parempaan suuntaan, on vahvuuksista pidettävä kiinni. Lopputuloksena syntyi ohjeisto, jonka avulla parannettiin Martelan palveluita ja saatiin luotua laadukkaampi asiakaskokemus ja parempi työympäristö.
Vuosi: 2015
www.martela.com
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.
Muita projektejamme aihealueelta
Sharkmedical – lääkinnällisen innovaation kehittäminen ja kansainvälisen kasvun vauhdittaminen muotoiluyhteistyön avulla
Tuotekehitys ja kaupallistaminen
2022
DigiFinland & Terveyskylä – selkeyttä sotepalveluihin muotoilun avulla
Palvelupolkukuvaukset
2022
Signa – Uudistettu liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
Liiketoimintamalli ja palveluiden tuotteistaminen
2021