
Tuotekonsepteja uusien asiakassegmenttien luomiseksi.
Rapala on maailman johtava viehe- ja kalastusvälinevalmistaja. Suunnittelimme heille muotoiluyhteistyön myötä uusia kalastukseen liittyviä tuotekonsepteja, jotka perustuivat luotujen asiakassegmenttien tarpeisiin. Tuotekonseptoinnissa tuotiin esille käyttäjien kiinnostuksenkohteen, arvomaailma ja harrastuneisuus. Yhteistyön lopputuloksena syntyi uusia yksityiskohtaisia asiakasprofiileja ja heidän tarpeiden mukaisia kalastuskonsepteja.
“Haimme ’buustia’ tuotekehitykseemme ja erityisesti rohkeampaan muotoiluun tuotteissamme. Projekti tuotti nopeasti kolme konseptitason ideaa joita tarkastelimme laajasti kansainvälisen tiimimme kanssa. Konseptitason tuotteet herättivät runsasta keskustelua ja avarsivat suunnittelijoiden näkemystä ja rohkeutta ehdottaa radikaalimpia muotoja kuluttajien kiinnostuksen herättämiseksi. Kaikkinensa varsin ’cool’ projekti joka voidaan uusia sopivin väliajoin. ”
Jari Kokkonen, Director, Growth and Innovations, Rapala VMC Oyj
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin jutellaan lisää.
Muita projektejamme aihealueelta
Evaka – tehokkaan tuotteen teollinen muotoilu ja saumaton brändikokemus
Brändi ja tuotekehitys
2022
Sharkmedical – lääkinnällisen innovaation kehittäminen ja kansainvälisen kasvun vauhdittaminen muotoiluyhteistyön avulla
Tuotekehitys ja kaupallistaminen
2022
Viimatech – muotoilujohtaminen teknologia-alan start-upissa
Käyttöliittymäsuunnittelu ja muotoilujohtaminen
2021
QimmiQ – teollinen muotoilu vaalii visiota ja brändiarvoja
Teollinen muotoilu
2020
TE3 Mobility – mobiilisovelluksen käyttökokemusanalyysi
Käyttökokemus
2020
Cleamix – käyttöliittymäsuunnittelu lääkinnälliseen laitteeseen
Käyttöliittymäsuunnittelu ja käyttökokemus
2020